Thursday, May 9, 2013

tukar

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

(: ...لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

ok, bila da tukar b/ground blog ni aku rasa lain...

huhu..melihat dunia/bumi dari luar...keseluruhan.....

terasa saaaaaaangat kerdil.....Xnmpk manusia dah...manusia lebih kecil dari kuman.....

sungguh Allah tu Maha Perkasa, Maha Berkuasa atas segala sesuatu, Tuhan seluruh alam......

mashaa Allah..

takutnyaaa.....:'(

kadang2 bila aku rasa malas atau bertangguh nak solat, tutup aurat dgn sempurna, buat kebaikan dll......tiba2, hati aku berbisik.......

"hidayah....bumi ni milik Allah....kalau kau rasa malas nak buat apa yg Allah suruh, silalah cari/tinggal tempat lain yg bukan milik Allah....."

teruss tersentakk!

astagfirullahal'azim......

kenapa aku melebihkan kemahuan aku sendiri tanpa memikirkan kepunyaan bumi/dunia ni milik Allah semuanya......apakah aku boleh menetapkan sendiri tarikh aku mati?

masa sentiasa berjalan...dan terus berlari tanpa kita sedar.....

seiring masa yang makin jauh meninggalkan masa lalu, seiring itu jugalah...maut semakin menghampiri kita....

semakin kita tua, semakin dekatlah ajal maut kita.......

subhanallah....Maha Suci Allah yang telah menjadikan alam semesta serta segala isinya...... peliharalah kami seksa kubur dan seksa api neraka......tempatkanlah kami dalam golongan orang yang Kau berikan nikmat kebahagiaan di dunia dan akhirat.....bukan di dalam golongan orang2 yang sesat dan Kau murkai.....aminn ya rabbal'alaminn..

No comments: