Tuesday, April 30, 2013

bekalan

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

(: ...لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

herm, kelakarlah isteri boss aku ni......hehe
sbb time aku nak balik je..abis waktu ofis...mesti ada jee benda/makanan yg dia nak bg....
huhu..pemurahnya Allah........alhamdulillah..

subhanallah.....yg kelakarnya bila dia da bg satu bungkus nasi lemak yg banyakk..lpstu dia cari2 lagi apa lagi nak bg kat aku....buah anggur, kentang goreng dia amek...lepastu dia letak lagi coklat2 tambahan dalam beg plastik tu..........lpstu, dia tercari2 lagi apa lagi nak bg kat aku....ya Allah...makcik...sudah2lah.....smpai aku rasa makanan apa yg ada dpn dia sume dia nk bg pd aku,,,hahaha...sbo je lahh.

ya Allah....tuhan yang maha pemberi rezeki...murahkanlah rezeki keluarga boss aku ini..berkatilah rezeki yang Engkau kurniakan kpd mereka.....berkatilah umur dan kehidupan mereka..........dan tempatkanlah mereka dalam golongan orang2 yang beriman dan mendapat cintaMu...

ari2 kot...mcm tu..........

mashaa Allah...sudahlah bg aku kerja skali dgn pakej makan yg lengkap lpstu bagi lagi bekalan yang nak dibawa balik.........alhamdulillah.....segala puji-pujian hanya bagi Allah..........moga Allah membalas kebaikan mereka dgn sebanyak2 dan sebaik2 kebaikan dariNya....jazakumullah khairan kathiraa! ^_^

hehe happynya aku........sejak2 aku terkejut berat aku naik tu.......akhir bulan ni...berat aku yg naik 1kg je tu...turun 3kg teruss...perghhh.....hahaha..apa je aku buat? makan tetap makan jgk....cuma mgkin kurangkan sikit kot.......pastu wat keje banyakk...haha..yeayy!

mgkin sbb lepas ternampak kata2 hikmah satu ni...

rasulullah makan sikit-sikit...
tp kita...sikit2 makan.......

herm..muhasabah diri terusss. xP

sifat maha pemurah Allah......memang utk semua makhlukNya...........tak kira sama ada dia berada di darat,laut, angin...beriman atau tidak....tp sifat maha penyayang Allah hanya utk orang yang beriman.....

hermm, terasa sgt dgn sifat maha pemurah Allah.....tp nak jgak jd orang yang disayangi Allah...........ya Allah tuhan yang maha memberi rahmat dan petunjuk, tunjukkanku jalan ke arah mendapat redha dan cintaMu.....

No comments: