Wednesday, May 24, 2017

Kenapa?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

(: ...لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

Awak,,

awak seorang yg rajin,,

selalu siap assignment on time..

tapi..

kenapa..perlu meniru masa exam?

saya terkejut bila terperasan awak meniru masa exam..

kenapa?

susah ke soalan tu?

awak tak baca langsung ke nota lecturer?

jangan risau,, ada lagi budak yg tak baca langsung pun note lecturer tu.

tapi, dia tak meniru..dia jawab apa yg dia faham n ingat mana-mana lecturer pernah cakap walaupun memang jelas dan nyata dia ni seorang yg pelupa pun.. Confirm sangat jawapan dia akan banyak salah.

kenapa perlu takut nak jawab exam tanpa meniru awak?

kawan-kawan semua jawab mana yg mereka mampu , dan kebanyakannya memilih untuk jujur dengan diri sendiri..

tapi kan, saya yakin sangat awak study tiptop punya malam tu...sebab saya rasa awak tgk nota yg awak buat kan..kalo nk tgk slide lecturer, mcm tak logik sbb ada beratus rasanya..

Awak dah study pun kan....then, kenapa masih memilih utk meniru dlm exam?

i can't brain this! awak rajin, awak selalu on time, kenapa masih tak jujur pada diri sendiri?

:(

kalo ikutkan saya boleh angkat tangan masa exam dan bagitau lecturer yg awak meniru. tapi, saya tak nak malukan awak.. saya doakan awak berubah..menjadi orang yg jujur dan semoga Allah memberkati rezeki dan hidup awak. ameen..

No comments: