Friday, July 27, 2012

Kerja atau Belajar?

Assalamu'alaykum wbt.

*pd teman blogger or anyone else yang singgah pada entry kali ni, sowy kalo entry kali ni menyerabutkan pikiran korang. this is just my views n my crazy opinion about my future life and now also..insyaAllah..*kalo panjang umur..:)

*hujan 'fikiran' mula rintik2*

tetiba serabut tol fikiran aku.

tetiba aku rasa mcm nk terus kerja jee. nak cari pengalaman kerja dan belajar masa kerja!

arghh!! nape tetiba rasa mcm nii. xkan sebab masalah duit nak sambung deg? herm, mybe jgak lah.

sambung ijazah? 

dpt ilmu tp xdpt pengalaman kerja,
hutang bertambah,
duit xde. hanya bergantung pd pinjaman semata. kalo duit pinjaman pun xcukup nak menampung perbelanjaan segala bagai, mintak mak ayah. adoii.menyusahkan org tua lagii.
hutang pinjaman pelajaran menganggu ketenangan hidup!
asek terpikir hutang.sempat ke aku bayar ni...ermm
kalo dpt keje cikai2 yg xmampu utk bayar hutang, meranaaa kot!huwaa..

tp dpt ramai kawan masa belajar.

maybe aku akan aktif koku mcm masa aku blajar dip dlu sbb i love it !! aku suka mengisi masa lapang maupun masa sempit dgn aktiviti koku :P . tp time belajar teori..erghh. erghh. malas bertalu2 datang melanda diri. dan apa yg dibaca xmasuk sangat pun. dan aku mudah pelupa dan cepat xingat apa yg aku baca. kekadang apa yg aku baca dan hafal..bila time exam lain plak yang keluar! dah jadi simpang siur. baca faham ingat. *sekadar pengetahuan dan utk exam !!

then bagi pendapat aku, kalo kerja. kita akan buat ia hari2. dan ia lebih praktikal utk diingati. praktikal dgn teori mmg sgt jauh beza. aku mungkin lebih mudah ingat bila buat perkara tu hari2..tp teori pun penting jgak...dan aku xnafikan..bila revision balik topik2 dan subjek2 yang dah belajar masa diploma dulu...utk interview ni nanti, aku terbayang2 balik apa yg lecturer bincangkan, tekankan..perbincangan..but not overall lorh. just certain..but i'm still feel gratefull cz i remember it! :D *muka bahagia* argh..(walaupun xtaw interview nanti tanya soalan apaa) -rasa seronok nak rasa pengalaman interview secara rasmi dari goverment buat kali pertama ! :D

-walaubagaimana keadaannya (interview) terok maupun baikk aku harus hadapinya...yeaah.paling penting cabaran setelah dapat/xdpt kerja tu. :)

kalo kerja ??

duit dapat,
pengalaman,
pengetahuan scara xrasmi dapat,
kenalan pun dapat,
nak aktif koku (dlm erti kata aktiviti sukan lasak/aktiviti rekreasi santai/silat/usrah/seminar & kursus in anything) pun dpaatt.heee :D insyaAllah ! aminnn. :))

ok ok. kalo leh aku nak sambung belajar lepas da kawin nanti..! argh..ape aku merepek nii.

selagi xkawin selagi tu xnak smbung belajar eh? hahaha!

haha..bengong nye..+_______+ tidaakkkk.!! harap harappnyaa lepas aku kerjaa nnt minat nak belajar lebih dalam lagi tu semestinya adelah ye..hoho n hopefully aku boleh menampung pembelajaran aku di peringkat ijazah tanpa hutang!! aminnnn. INSYAALLAH.

kalo xsambung skrg, taw ke lagi entah2 xdpt sambung belajarr dahh. erkk..ok, dgn ini saya menangguh pengajian sarjana muda saya atau mungkin xsambung (tgk pd keadaan) ATAS sebab ingin mencari pengalaman kerjaaa walau apapun jenis kerjaa itu as long saya belajar dan memberi pengalaman pd saya utk mengenali dunia REALITI MASA KINI!

ok ok.apa2pun, **aku nak g daftar gak kt UMT nnt. :DD hee..insyaAllah...cz i love courses dat their offer to me. then nak apply utk tangguh pengajian dahuluu.:)

sekian, terima kasihhh kerana membaca ! datangg lagi. sebarang komen adalah tidak diperlukan. kalo nak drop jgak, leh buat ulasan di bawah yee...setelah meneliti kebaikan dan keburukan di dalam entry kali ini. kesudian anda jika ingin mengulas adalah sangat dihargai oleh pihak produksi belog hidup garing dan sedap milik salah seorang puteri di dalam hutan belantara misteri ini ! :D

_________________________________________________________________________________

** segala perubahan adalah tertakluk pada pihak pengurusan hidup garing dan sedap oleh tuan punya alam luahan maya dalam mencari dan melakukan yang terbaik tanpa perlu mengeluarkan sebarang notis/pemberitahuan di belog beliau ini.

wallahua'lam (dan ALLAH lebih mengetahuinya) .  :)

No comments: