Monday, July 9, 2012

Hari Ini

Alhamdulillah.

hari ni nak share something yang bermakna.huhu kadang2 kita xsedar yang kita xbersyukur kpd ALLAH dgn apa yg kita ada..mari kita hayati dan fikir-fikirkan bersama... ;)


  1. hari ni sebelum kamu mengatakan kata2 yang tidak baik, FIKIR kanlah tentang seseorang yang tidak dapat berbicara sama sekali.
  2. sebelum kamu mengeluh tentang rasa dari makananmu, FIKIR kanlah tentang seseorang yang tidak punya apapun untuk dimakan.
  3. sebelum kamu mengeluh tak punya apa2, FIKIR kanlah tentang seseorang yang meminta2 di jalanan.
  4. sebelum kamu mengeluh bahawa nasib kamu buruk, FIKIR kanlah tentang seseorang yang berada pada tingkat yang terburuk di dalam hidupnya.
  5. sebelum kamu mengeluh tentang pasanganmu, FIKIR kanlah tentang seseorang yang terus memohon kepada ALLAH untuk diberikan pendamping hidup. 
  6. hari ini sebelum kamu mengeluh tentang hidupmu, FIKIR kanlah tentang seseorang yang meninggal terlalu cepat.
  7. sebelum kamu mengeluh tentang anak2mu, FIKIR kanlah tentang seseorang yang sangat ingin mempunyai anak tetapi dirinya mandul.
  8. sebelum kamu mengeluh tentang rumahmu yang kotor kerana pembantumu tidak mengerjakan tugasnya, FIKIR kanlah tentang orang2 yang tinggal di jalanan.
  9. dan di saat kamu lelah dan mengeluh tentang pekerjaanmu, FIKIR kanlah tentang pengangguran, orang2 cacat yang berharap mereka mempunyai pekerjaan seperti kamu.
  10. sebelum kamu menunjukkan jari dan menyalahkan orang lain, ingatlah bahawa tiada seorangpun yang tidak pernah berdosa. 
  11. dan ketika kamu sedang bersedih dan hidupmu dalam kesusahan, ayuh tersenyum dan bersyukurlah kepada ALLAH bahawa kamu masih hidup. :)

No comments: