Saturday, May 2, 2020

Mengimbau kenangan lalu..

3 post sebelum ni, baru aku post kt sini..ceh ingatkan dpt posting ikut tarikh aku buat draft tu.. rupanya bila posting dia ikut tarikh bila kita post tu.. herm,, kalo edit je dia xikut tarikh baru bila publish. haha layan je la ea draft2 bertahun2 lepas punya...

tambah2 ucapan pertama tu, tahun 2009 punyaa. haha best memories everr. aku suka aku punya level keyakinan diri aku masa berucap masa tu. walaupun first time berucap depan orang ramai guna mic..tp bagi aku, ok lah.. xde la gabra ke apa..relax2 je. 

so kesimpulannya, kalo nk tulis apa masa that date n timee.. tulis je ok. aku geram jgak dgn diri aku..ehh. aku yakin masa aku buat draft tu mesti ada perkara menarik yg berlaku...tp bila x dicatat... aku pun da x ingat dah perkara apa yg terjadi at that time.. 

kenangan ni best..bila diimbaukan... tambah2 kenangan manis..rasa tersenyumm je kita dibuatnya bila teringat balik.. tp kalo perkara sedih..kita tersenyum jgak..senyum redha atas ketentuanNya.. aku betul2 rindu kenangan lalu.. kdg ada certain kenangan.. aku hanya rindu kenangan itu...bukan lg pd orangnya.. kerana masa pun telah merubah keadaan dan orang itu.. orangnya tidak lagi seperti dulu..tp kenangan itu..masih tetap sama seperti dulu..dan xkan pernah berubah..

kenangan indah buat kita rasa bahagia.. akan nikmat kehidupan..dan syukur dgn pemberianNya meskipun hanya seketika.. 

tp kenangan pahit..buat kita jadi lebih kuat..dan sabar.. moga ada pahala atas kesabaran dan kesakitan kita.. ameenn..

musim PKP (perintah kawalan pergerakan) ni pun da  nak masuk tahap 4 dah skrg.. orang kata, antara salah satu terapi adalah dengan menulis.. jadi disebabkan itu aku mula menulis kt sini.. :)
bosan jgak ek xbuat apa2 masa cuti ni..aku sebenarnya niat aku nk update balik blog ni psl nk simpan kenangan kerja2 aku yg lepas.. ye la kalo x tulis.. mmg aku xkan ingat dah apa yg pernah aku lalui selama ni.. haha tp ternampak plak draft2 lama.. ada dlm 30 draft weii..adoii laa..tergendalaa.. ntah apa cerita di sebalik draft2 tu.. ada posting sbelum ni aku save as draft pun aku da repost balik. hehe xpe lah..yg mana xtertulis tu delete je lah semua.. kita move to next step! aku tau xde sape pun yg baca blog aku ni..tambah aku plak asyik tukar2 nama jee..haha rasa ni nama last kot. malas dah nk tukar2 nama..hihi

sooo next posting is about dunia kerja akuu.. yeayy! 💗

No comments: