Saturday, May 2, 2020

Salam Aidiladha :) #2013

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

(: ...لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

alhamdulillah....akhirnya dapat juga bertemu lagi dgnmu...:) hehe..rindu nak mencorat-coret di sini....tp kekangan waktu dan kadang wifi/internet xde..agak susah lah nak tulis2 kat sini..hmm..

syukur alhamdulillah atas kelapangan rezeki dari Allah untukku....umur, dan limpahan rezeki dari Nya yang lain2 tidak terhingga...:') mashaa Allah...nak menangis pun ada rasanya..kerana banyak sangat rezei kurniaanNya yang tidak aku sangka2kan...alhamdulillah, allahuakbar!

syukur kerana kali ini aku dapat pulang lagi ke rumah sempena cuti hari raya aidiladha...kawan2, esok jangan lupa puasa tau :) "sahaja aku berpuasa sunat arafah esok hari dgn keimanan dan mengharapkan keredhaanMu kerana Allah taala."

masih terbayang tahun lepas...waktu hari raya aidiladha...aku kena kerja! sepanjang perjalanan pergi ke tempat kerja, air mata aku tidak henti2 mengalir dan dada sangat sesak dan sebak....haih..tu baru raya aidiladha...aku xdpt bayangkan kalo kena kerja waktu raya aidilfitri..mashaa Allah.....sedihnyaa....betapa tabahnya mereka2 yang mampu utk terus bekerja pada hari cuti umum....>.<

bulan oktober tahun ni...menginjak sudah umurku yang ke-23 tahun...alhamdulillah.....semakin singkat umurku yang tinggal...ya Allah..ya Rahman ya Rahim..berkatilah umur,hidup,rezeki dan amalku, ibu bapaku, keluargaku, sahabat2ku, pemimpin2 negara dan kaum muslimin muslimat...........ya Allah ya Ghaffur...ampunilah dosa2 kami.... :'(

sepanjang 2 minggu bulan 10 ni..syukur alhamdulillah, mcm2 perkara yang aku rasa sangat2 bersyukur atas nikmat kurniaanNya... :)
  • selang brapa hari sebelum hari lahir aku, femly aku dah siapkan hadiah harijadi..dan yang paling aku terkejut...hadiah yang diberi tuu...mmg apa yang aku nak ! subhanallah...:') benda2 tu semua kadang terlintas je dkt hati aku...tp oleh sbb xde duit atau rasa mcm 'xpayah lah beli' tu...xsangka Allah beri melalui orang lain..hehe..alhamdulillah
  • dapat join ikut program dgn sahabat2 lain.. :)
  • dapat naik keretapi g kuala krai dari jb (perjalanan 14 jam) dapat tempat tido atas same wif kak laila..teman musafirku :)
  • yang terpenting dapat g kenduri kwin kak ejah !! syukurr alhamdulillahh tersangat......................... mashaa Allah....aku rasa ni lah majlis perkahwinan yang paling simmmmple sempoi setakat ni aku pernah tgk n datang. pastu yang xleh tahan terharunya, kedua2 pengantin baru ni yang hantar kami g stesen keretapi




No comments: